لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در پست ها
جستجو در صفحات

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › محیط زیست روی مدار “رهاورد”

اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۰ ب.ظ

410

10

بدون دیدگاه

همزمان با روز زمین پاک؛

محیط زیست روی مدار “رهاورد”

برنامه «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت، همزمان با روز زمین پاک با حضور کارشناسان و صاحب نظران از اهمیت پاسداری از محیط زیست می گوید.

به گزارش سپهر جنوب و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو ایران تقدیم می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها : , ,

https://sepehrjonoub.ir?/p=410